כפתור הקפץ למעלה
beginner's explanation

01 / מתכנן ללמוד סייבר? התחל כאן

 

לפני שנדבר על לימודי סייבר ואבטחת מידע, חשוב לדעת כי ההסברים הללו נבנו על-ידי על-מנת לסייע למתחילים, בדרך כלל צעירים, בהעדר אתר ממשלתי המעמיד לרשות הציבור מידע מהימן, מעודכן ונקי משיקולים מסחריים לכל הנוגע לעולם לימוד סייבר.

ההסברים ארוכים יחסית, אך חיוניים. הם נוגעים במישרין ומכריעים באשר לעתידך. לאחר הקריאה, תוכל לבחור מקצוע, לבחור את הדרך למקצוע, לבחור את המקום בו תרצה ללמוד.

ההסברים מחייבים התייחסות לחוקי מדינת ישראל: (א) דרישות מסמך "אסדרת מקצועות הסייבר בישראל" (הרגולציה החדשה) של מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, ו-(ב) ומקצועות המקובלים בתעשיית הסייבר בישראל.

אתר זה הינו בראש וראשונה אתר לימודי

הגישה באתר בעניין לימודי סייבר ואבטחת מידע ובכלל איננה מסחרית, והמכללה ממוקדת בידע מקצועי בעולם הסייבר ובמקצועות המובילים לעולם הסייבר בלבד. כאשר מתעניינים בלימודים בענף כלשהו, לא בוחרים קורס, אלא בוחרים מקצוע – יעד להגעה ורק אז, ניגשים לבדוק מהי הדרך הנכונה להשיגו, קורס או תכנית לימודים. כאשר אנו בוחרים יעד – מקצוע שבו נרצה לעסוק, עלינו להביא בחשבון 3 גורמים:

  1. מקצוע שנאהב לעסוק בו
  2. משהו שאנו מוכשרים לעשותו
  3. מקצוע שיוכל לפרנס אותנו.

לכן, עלינו לדעת מראש מה הם תחומי הידע של כל מקצוע? מה נעשה ביום-יומנו? כיצד לומדים את התכנים הללו? מה רוצה המעסיק? מהו נתיב ההתפתחות? כיצד מתחילים?

כיצד אדע לאיזה מקצוע סייבר אני מתאים

זוהי אולי שאלת השאלות והקריטית ביותר לעתידך. זו גם הסיבה שהלימודים מפוצלים ל-"2 קומות", ולא לומדים "הכל בקורס לימוד סייבר אחד". כאשר "מאלצים" אותך לקורס לימודי סייבר ואבטחת מידע אחד כולל, כבר קובעים את עתידך מבלי לדעת על כישוריך ורצונותיך. לאחר הלימודים בקומה הראשונה, אתה תדע היטב לאיזה מקצוע תתאים. אתה תדע מה התכולה של כל מקצוע, מה עושים בו, והכי חשוב – מהם הכישורים שלי ולאיזה מקצוע אתאים. כיצד? קרא הלאה…

 

 לפרק הבא - לחצו כאן